Alleen maar overleven of gelukkig leven?
Mijn buurman
ontvluchtte het Tsjechische communisme en zei me dat als je teveel vragen stelt
en alle informatie wilt gaan gebruiken je gevaar loopt.
De meeste besluiten
die door onze leiders en regeerders genomen worden hebben niet het doel om te
overleven als mens of voor het menselijk geluk te zorgen, maar omwille van
belangen. Deze belangen zijn zogenaamde ‘ulterior motivations’ wat zoiets
betekent als ‘heimelijke (bij) bedoelingen’. De geheimen tarten dus de
werkelijkheid. Zij bestaan uit gedachten, maar wetenschappelijk is aangetoond
dat zelfs gedachten de werkelijkheid beïnvloeden en bouwstenen zijn van de
actuele realiteit. Echter door de menselijke, vaak foutieve perceptie van die
realiteit, denken mensen dat de natuur niet weet wat zij heimelijk denken.
Logisch kan dat natuurlijk niet, want de mens is een deel van diezelfde natuur,
het universum. Hij of zij bestaat uit zogenaamde atomaire deeltjes die net
zoals alle levende systemen onder natuurkundige wetten vallen. Het bedenken van
belangen die niet stroken met de natuurlijke gang van zaken; de universele
drang naar evolutie wordt dus verstoord door geheimen. Maar, als deze logica
klopt, kunnen er dus geen geheimen bestaan, want een vergeten natuurkundige wet
is dat informatie niet gescheiden kan worden van de werkelijkheid en dus de
fysieke wereld, de wereld in en om ons heen. Informatie is niet zomaar een
abstractie, het wordt gedragen door iets, een steen, een cd, of een boek, een
geest, een kwantumdeeltje en kan de wetten van de natuurkunde niet breken. Dus
informatie, in ons hoofd opgeslagen omdat we die informatie niet willen delen
met anderen, kan de natuur niet ontsnappen. Prachtig eigenlijk, want dat
betekent dat alle besluiten die de natuurlijke werkelijkheid, zeg maar het
daglicht, niet kunnen verdragen, verstoren die natuur en leveren wanorde op
(entropie). Blader maar terug de geschiedenis in. 6000 jaar beschaving, die
eigenlijk geen beschaving is. Het boek ‘Civilization’ van Roger Osborne
bevestigt dat de oorzaak van alle leed, oorlogen, conflicten, opstanden,
opkomsten en verval van koninkrijken, heksenjachten, de inquisitie enzovoorts
steeds dezelfde is. Namelijk de menselijke perceptiefout, de waarneming dat
heimelijke belangen zonder schade of nevenschade (wanorde) kunnen worden behaald.
Dus, perceptie noopt de mens steeds maar weer te proberen, de natuurlijke
wetmatigheden te ontlopen. Dit is onmogelijk, maar omdat men dat natuurlijk
niet wil toegeven, bijzonder schadelijk voor het menselijk en niet menselijk
leven, de omgeving en de maatschappelijke cohesie. Maar ook voor hemzelf, want
als hij door zijn belangen uiteindelijk verkregen heeft wat hij geforceerd
heeft, zorgt de natuur ervoor dat hij er niet van kan genieten, want geluk is
afhankelijk van wroeging. Iedereen heeft een geweten wat men niet kan
uitschakelen. Dus de perceptie moet eerst een ‘zelfsuggestie’ vormen wat
schadelijk gedrag dan kan vergoelijken. Een persoon die heimelijke
bijbedoelingen heeft zal zichzelf inpraten dat hij het toch goed bedoelt en dat
hij het doet voor het grootste goed, voor de mensheid en zichzelf als het ware
opoffert. Dus we observeren een geestverarming van Bijbelse proporties, een
soort zelfverloochening gerelateerd aan de verloochening van Petrus. Maar er is
een oplossing die we kunnen omarmen om verdere schade door
belangenverstrengeling te voorkomen en dat is bewijzen, op wetenschappelijke
grond, dat niemand de natuurkundige wetten kan ontlopen. We kunnen nu aantonen
dat er ‘entropie’ ontstaat en dat het wordt versterkt als er informatie geheim
wordt gehouden, genegeerd en of gecensureerd (wat er nu gebeurt). Iemand die
een heimelijke bijbedoeling heeft zal proberen tegensprekende informatie te
mijden of te ontkennen. Zo raken zulke lieden verstrikt in een verdraaide
perceptie vol van zogenaamde psychologische vooroordelen (biases) die uiterst
gevaarlijk zijn en zullen leiden tot stress, kortzichtigheid, weigering om te
zien, maar wat veel linker is, tot agressie waar de dood op zal volgen,
inclusief zichzelf. Dit lezen we niet alleen in het boek van Osborne, maar als
je goed kijkt, en je je waarneming vertrouwt, dan zie je dit heden gebeuren. De
geschiedenis herhaalt zich voor de zoveelste keer, maar nu zijn wij in het
Westen slachtoffer, terwijl ervoor alleen de volkeren die geëxploiteerd konden worden
schade voelden.
Dus, we zien iets
gebeuren, maar onmachtig op te staan. Zijn we bang of gewoon lui, zoals Prof.
Mackey zich afvroeg. En daarom bouwde ik deze vergelijking om wel iets te
kunnen doen. We kunnen nu bewijzen dat een ulterior motivation schadelijk is.
Door wel alle informatie te gebruiken kan de mens (wij zijn die natuur)
orde, schoonheid en continuïteit scheppen, net zoals de natuur dat al miljoenen
jaren deed en doet. Niemand kan de natuur ontsnappen want wijzelf vormen die
natuur vanuit onze perceptie. Dus als we ons realiseren dat de mens toch een
significante factor is die onze planeet, omgeving en samenleving schoonheid,
orde en duurzaamheid kan geven, is de keuze aan ons. Dit kan alleen als hij
zichzelf eindelijk als de natuur ziet en weet dat hij die niet kan beheersen, maar wel
enigszins kan (be) sturen door intelligentie, bewustzijn en logica, steeds met maar een doel; gelukkig zijn (Aristoteles).
Reacties
Een reactie posten